ISO 26000 i IQNet SR 10
Društvena odgovornost predstavlja jedan od postulata savremenog poslovanja i važnu polaznu osnovu u strateškom postavljanju ciljeva organizacija. Uspešno ostvarenje ekonomskih ciljeva nije više opravdanje za negativne efekte na društvo i životnu sredinu. Od organizacija, kao dela društvene zajednice, traži se aktivna uloga u prevenciji i otklanjanju svih negativnih uticaja.
Međunarodni standard ISO 26000 – Guidance on social responsibility (Uputstvo o društvenoj odgovornosti) nastao je kao odgovor na potrebu primene međunarodno priznatih pravila u odnosu na ljudska prava, radna prava, etičko poslovanje i komuniciranje, zaštitu životne sredine i poštovanje zakonskih normi ponašanja. Ovaj standard ne podleže sertifikaciji jer ne sadrži zahteve, već daje uputstvo za prepoznavanje društvene odgovornosti u organizacijama, u sferi njihovog uticaja.
Kao podloga za uspostavljanje sistema menadžmenta društvenom odgovornošću, nastao je standard IQNet SR 10, kojim je data mogućnost organizacijama da smernice i preporuke iz standarda ISO 26000 implementiraju u svoje poslovanje, u okviru sistema menadžmenta društvenom odgovornošću, za koji je, u takvom obliku, moguće dobiti i zvaničnu potvrdu, u vidu međunarodno priznatog sertifikata.
